Ordinul care permite startup-urilor suspendarea implementarii proiectelor

Ministrul Economiei a declarat in aceasta seara faptul ca firmele care s-au calificat la finantarile de maximum 200.000 lei, vor putea sa suspende implementarea planurilor de afaceri, folosind noile certificate pentru situatiile de urgenta (C.S.U).
     â€žAm semnat ordinul de ministru în care vom stabili procedura de utilizare a         certificatelor pentru situație de urgență (CSU), dar încă nu l-am publicat în Monitorul Oficial. Mai întâi, așteptăm să se publice o ordonanță de urgență, pe care Guvernul a aprobat-o joi, prin care venim cu o modificare la OUG privind măsurile fiscale, unde introducem o definiție a certificatului  pentru situație de urgență. Apoi publicăm în Monitorul Oficial acest ordin de ministru, prin care facem referire la firmele afectate de situația coronavirus COVID-19 – Ministrul Economiei, Virgil Popescu.

Firmele beneficiare Start-up Nation pot solicita CSU?

Da, toți operatorii economici a căror activitate este afectată de pandemia de SARS-CoV-2 pot solicita CSU, după cum urmează:

a)    TIP 1 (ALBASTRU) – eliberată în baza declarației pe propria răspundere ce va putea fi descărcată de pe platforma prevenire.gov.ro în momentul operaționalizării aplicației electronice, din care rezultă întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate Ordonanțele militare 1, 2 și 3)
b)    TIP 2 (GALBEN) – eliberată în baza declarației pe propria răspundere ce va putea fi descărcată de pe platforma prevenire.gov.ro în momentul operaționalizării aplicației electronice din care rezultă înregistrarea unei diminuări a încasărilor/veniturilor în luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor/veniturilor din perioada ianuarie-februarie 2020.
Mai multe informatii privind obtinerea certificatelor C.S.U pot fi consultate AICI.

Distribuie

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *