Primaria Municipiului București a definitivat și a pus în dezbatere publică regulamentul programului Bucharest Start-up City, prin care vrea să susțină minim 200 de antreprenori din Capitală, cu o sumă maxima de 50.000 euro/beneficiar. Programul Start-Up City a fost promis de Primăria Capitalei, anul trecut, în condițiile în care antreprenorii din București au fost excluși practic de la finanțarea guvernamentală din programul Start-Up Nation 2018-2019, prin depunctarea masivă.
După finalizarea perioadei de dezbatere publică și aprobarea documentului de către Consiliul General al Municipiului București, bucureștenii vor putea să depună planurile de afaceri, în vederea finanțării acestora.
Cheltuielile eligibile în cadrul programului includ:
- cheltuielile salariale
- cheltuieli asociate cu investiția în echipamente
- cu achiziția de autovehicule/autoutilitare
- cheltuieli necesare pentru promovarea afacerii în mediul online
- cheltuieli necesare pentru achiziția de software
Condițiile de eligibilitate specifice programului vizează înființarea întreprinderii pentru care este solicitată asistența financiară pe raza Municipiului București, după data de 1 ianuarie 2019 (atat sediul social cat si punctul de lucru trebuie sa fie pe raza Municipiului Bucuresti).
Departajarea aplicațiilor se va realiza printr-un proces de selecție, structurat în trei etape distincte, principalul element de diferențiere a aplicațiilor primite fiind calitatea lor și implicarea asociaților în dezvoltarea respectivei afaceri. Concret, selecția aplicațiilor finanțate se va realiza în urma verificărilor administrative și de eligibilitate (faza A), a evaluarii tehnico-financiare (faza B, conform grilei de evaluare aflate la finalul acestei scheme de minimis) și a fazei de interviuri/pitch (faza C). În faza C a evaluarii vor participa doar primele 250 de aplicații selectate în urma ordonării din faza B a procesului de evaluare.